Jumaat, 19 Ogos 2016

Apa Itu Blog

Blog adalah jurnal dalam talian di mana anda berkongsi secara digital idea, pendapat atau apa-apa yang anda mahu orang ramai mengatahuinya. Blog datang dalam gaya yang berbeza, format, dan tetapan, bergantung kepada pilihan pengguna. Banyak laman blog, menawarkan ciri-ciri seperti hyperlink, teks lurus, gambar dan lain-lain Sesetengah laman blog juga membenarkan anda untuk meletakkan video dan mp3 pada blog anda.
Salah satu kelebihan blog, adalah bahawa ia diperbuat daripada hanya beberapa template. Tidak seperti, laman web lain yang terdiri daripada banyak halaman individu. Ini menjadikan ia lebih mudah bagi pengguna blog untuk membuat laman baru, kerana ia sudah mempunyai tetapan fix yang termasuk slot untuk tajuk, kategori, dan lain-lain
Ini sangat berguna untuk pengguna kali pertama, kerana mereka boleh memulakan blog dengan segera. Mereka boleh memilih dari beberapa template yang telah disediakan dan laman blog sudah tersedia. 
Sesiapa yang ingin memulakan blog boleh berbuat demikian dengan menjadi ahli laman web blog pilihan mereka. Sebaik sahaja mereka telah ahli menjadi, mereka secara automatik menjadi sebahagian daripada masyarakat blog tertentu. Mereka boleh menyemak imbas melalui laman blogger lain, dan menghubungkan mereka kembali ke blog mereka sendiri. Mereka juga boleh membuat komen di blog ahli lain.
Share:

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Sample Text